Saturday, September 03, 2011

Turtleneck pullover - pollopaita







My older daughter has chosen the colours and their balance, I have planned the stripes. I was only finishing the ribbing (on the body) when the first ball of yarn was finished, and I only had eight so I was terrified. I just kept knitting thought because I couldn't figure out what to do, and much later I came to realize that there was after all enough yarn, plenty in fact, because I have a full brown ball left over and some of the pink and white too - 25% of the yarn I had :) Goes to show...


Vanhempi tyttäreni on suunnitellut värit ja niiden tasapainon, minä raidoituksen. Olin vasta saanut vartalo-osan resorin tehtyä kun ensimmäinen kerä oli jo loppu, ja minulla oli kahdekasan, joten olin kauhuissani. Jatkoin neulomista kosk en keksinyt mitä olisi pitänyt tehdä, ja paljon myöhemmin tajusin että minulla kuitenkin oli tarpeeksi lankaa, itse asiassa yllin kyllän, koska minulta jäi yli täysi kerä ruskeaa lankaa sekä vajaat kerät valkoista ja pinkkiä - 25% langoista jotka minulle oli. Siinä sen näkee...


pattern: none really, parts of some jumper patter, but with so many mods it hardly resembles the original
ohje: ei ohjetta oikeastaan, palasia jostakin paitaohjeesta, mutta niin paljon muutoksia että tuskin edes etäisesti muistuttaa alkuperäistä

yarn: Hjertegarn Roma, 50% cotton / 50% acrylic, 50g = 125m
lanka: Hjertegarn Roma, 50% puuvillaa / 50% akryylia, 50g = 125m

needles: size 5mm circs
puikot: 5mm pyöröt

yarn consumption: a total of 296g (b:150g, w:66g, p: 80g)
langanmenekki: yhteensä 296g , (r:150g, v:66g, p: 80g)

size: to fit a small 11-year-old
koko: pienelle 11-vuotiaalle

colour: brown 9283, white 4501, pinki 4020
värit: ruskea 9283, valkoinen 4501, pinkki 4020

started: July 30
aloitettu: heinäkuun 30

finished: September 3
valmis: syyskuun 3



No comments: